Zdrowe i pyszne pomysły na lunchboxy

Chcesz zdrowo się odżywiać? Ciężko pracujesz i wracasz do domu późnym wieczorem? Nie masz możliwości kupienia w szkole ciepłych posiłków? Zależy Ci na zdrowym stylu życia? Chcesz uwolnić się od podjadania słodyczy i chipsów? Masz już dosyć codziennie jedzonych fastfoodów?

Jeżeli tak, to koniecznie wyrób w sobie nawyk codziennego robienia zdrowych posiłków do tzw. lunchboxów, czyli plastikowych zamykanych pojemników przeznaczonych do przechowywania żywności. To nic trudnego, nie potrzeba na to wiele czasu, a efekty są warte kwadransa poświęconego w kuchni.

Wypróbuj kilka sprawdzonych pozycji takich jak: sałatka z kawałkami pieczonej piersi z kurczaka, pełnoziarnistym ryżem, kukurydzą oraz plastrami świeżego i soczystego ananasa.

Dla wegetarian i wegan również mamy super zdrową propozycję lunchu. Wystarczy, że połączysz mix sałat z posiekanym awokado, pomidorkami koktajlowymi, plastrami świeżego mango, a wierzch posypiesz ziarnami prażonego słonecznika oraz dyni. Możesz dodać również ziarenka chia.

Jesteś rodzicem, a Twoje dziecko niechętnie je zdrowe posiłki? Nie masz pomysłu na ciekawe i zrównoważone propozycje dań do zabrania ze sobą do szkoły? Chcesz aby Twoja pociecha miała zapewnioną odpowiednią ilość witamin oraz makro- i mikroelementów w swojej codziennej diecie?

Wypróbuj sprawdzony przepis na zdrowe naleśniki – coś co wszystkie dzieci kochają! Wykonaj je z pełnoziarnistej mąki oraz ekologicznych jajek. Jako nadzienie posłużą Ci wysokoenergetyczne banany oraz masło orzechowe, jeśli Twoje dziecko jest uczulone na orzechy zastąp je domowym kremem czekoladowym. Możesz być pewien, że po takim lunchu będzie ono miało energię na naukę i zabawę przez cały dzień! Do lunchboxu dołóż również pokrojone jabłko bądź inne sezonowe owoce lub warzywa.

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *